• lv
Latvijas Sakaru darbinieku arodbiedrība PRO
UNI pasludina Pasaules Call-centru mēneša sākumu!


 

Profesionāliem – pieklājīgas algas!
Zems atalgojums un apgrūtināti darba apstākļi liek aizdomāties labi izglītotus un kvalificētus darbiniekus, strādājošus zvanu centru industrijā.
Mūsu Globālā arodbiedrībā UNI šodien publiskoja pētījumu par algām un darbinieku profesionālisma situāciju deviņās Valstīs, kur ir izveidojusies ievērojuma Call-centru industrija. Pētījums rāda, ka neskatoties uz to, ka vairāk kā 50% Call-centru darbiniekiem ir augstākā izglītība, viņu atalgojums sasniedz tikai 60% -70% no vidējās algas Valstī. Piemēram Francijā ir viss lielākais skaits darbinieku ar augstāko izglītību – 72%, bet atalgojums sastāda 64% no vidējā algu līmeņa Valstī.

 Divas trešdaļas no interaktīvas darbības starp uzņēmumu un patērētāju šodien notiek ar augsti kvalificēta darba spēka iesaisti. Šodien Call-centru darbinieku darbs pieprasa kārtīgu, laika ietilpīgu sagatavotību un spējas apgūt jaunus produktus, efektīvi manipulēt ar datu bāzēm un komunicēt ar dažāda rakstura un ar dažādām prasībām klientiem.

Spējas konsultēt pakalpojuma pieejamības nodrošinājumu vai diagnostiku tehnoloģiskiem uzņēmumiem pieprasa specifiskās zināšanas.
UNI Globālas arodbiedrību informācijas tehnoloģiju sektora vadītājs Alan Tate teica: „Darbiniekiem, kuriem ir nozīmīga vieta šajā ienesīgā industrijā jābūt vērtētiem augstāk, nekā nacionālās vidējas algas līmenī. Šie cilvēki ir labi izglītoti un labi profesionāli, lai spētu apkalpot klientu dažādu vajadzību prasībās.
Pētījums rāda, ka USA – 60% Call-centru darbinieku ir ar universitātes izglītību. Niderlandē- 62%. Indija- vairāk nekā 60% darbiniekiem ir primāra universitātes izglītība un algas ir lielākas, kā vidēja alga Valstī, bet tā ir ļoti zema un sastāda tikai 55 USA centus dienā!
Pētījums rāda ka tur, kur darbinieki organizējušies arodbiedrībā darba samaksa ir par 7% lielāka nekā tur, kur nav organizējušies arodbiedrībā. Arī darbinieku apmācības notiek labāk (vairāk investēts).
Unionised uzņēmumos notiek regulāri situācijas monitoringi, tiek apspriesti atalgojuma un darbības veikšanas jautājumi. Darbinieku kustība ir par 40% zemāka nekā non-union darba vidē.
Alan Tate piebilda: „Mūsu vēstījums ir vienkāršs – pievienoties arodbiedrībai nozīmē iespējas panākt lielāku atalgojumu, lielākas investīcijas apmācībām un drošāku darbu”
Pētījums pierāda arī to, ka, piemēram, Niderlandē uzlabojot darba nosacījumus darbiniekiem – līdzīgi uzlabojas biznesa lietas. Dāņu Call-centra industrija ir nodibinājusi sertifikātu un kvalitātes standartu sistēmu kura fokusējās uz klientu servisu.
Pašlaik notiek šis sistēmas darbinieku monitorings. Instrukcijas (script) tiek atstātas lietojumā tikai aptuveni 25% Call-centros.
Šis materiāls ir lasāms šeit:
http://www.uniglobalunion.org/Apps/uni.nsf/pages/sec_ictsEn?Opendocument&exURL=http://www.uniglobalunion.org/Apps/UNINews.nsf/vwLkpById/EA22310BE71685A9C1257BF3004A37DB?OpenDocument

 



Jaunumi

Pieraksties lai saņentu jaunumus.